ສັນຕິ ດວງສະຫວ່າງ

ຈາກ ວິກິພີເດຍ

ສັນຕິ ດວງສະຫວ່າງ (ໄທ: สันติ ดวงสว่าง) ຊື່ອື່ນສະເໜ່ ສຸດຫລ່ອ,ກຳທອນ ເທວະດາ ຫຼືຊື່ເດີມ ຈະເລ ພູ່ທອງ (10 ມັງກອນ ຄ.ສ. 19684 ພະຈິກ ຄ.ສ. 2016) ເຈົ້າພໍ່ເພງຫວານທີ່ມີຜົນງານເພງດັງ ເຊັ່ນ ຈູບໄມ່ຫວານ, ຖອນຄຳສາບານ, ຮັກນີ້ມີກຳ, ນ້ຳກົດແຊ່ເຢັນ, ລູກສາວຊາວບ້ານ, ໂລກປະຫລາດ

ປະຫວັດ[ດັດແກ້]

ສັນຕິ ດວງສະຫວ່າງ ຫຼືຊື່ເດີມ ຈະເລ ພູ່ທອງ ເກີດເມື່ອວັນທີ 10 ມັງກອນ ຄ.ສ. 1968 ເປັນຄົນໝູ່ທີ່ 6 ຕຳບົນທ່າຍ້ຽມ ອຳເພີສາກເຫຼັກ ຈັງຫວັດພິຈິດ (ຂະນະນັ່ນຍັງເປັນສ່ວນຫນຶ່ງຂອງອຳເພີເມືອງພິຈິດ) ຊອບຮ້ອງເພງມາຕັ້ງແຕ່ເປັນເດັກນ້ອຍ ເດີນສາຍສະມັກຮ້ອງເພງຕາມງານຕ່າງ ໆ ບໍ່ວ່າຈະນ້ອຍຫຼືໃຫຍ່ທັ້ງໃນຈັງຫວັດແລະຕ່າງຈັງຫວັດ ແລະມັກໄດ້ຮັບລາງວັນຊະນະເລີດແທບທຸກຄັ້ງ

ຈົນຕໍ່ມາເມື່ອປີ 1986 ແອັດ ເທວະດາ ໄດ້ເຫັນແວວພອນສະຫວັນຂອງລາວ ຈຶ່ງຊວນລາວໄປອັດສຽງໃນເພງທຳອິດຂອງລາວຄືເພງ "ແມ່ຈ໋າພໍ່ຢູ່ໄໜ" ຕັ້ງແຕ່ຕອນນັ້ນລາວມີຄວາມມັ່ນໃຈໃນຝີມືການຮ້ອງເພງຫຼາຍຂຶ້ນຈຶ່ງໄດ້ໄປຮ້ອງເພງໃນຫ້ອງອາຫານທີ່ແມ່ກອງ จนกระทั่งได้ไปสมัครประกวดร้องเพลงในรายการลูกทุ่งสิบทิศ ทางช่อง 5 และได้เข้าฝากเนื้อฝากตัวกับครู"มนต์ เมืองเหนือ"และได้นำเพลงเก่ามารีมาตส์เตอร์เช่นเพลง จูบไม่หวาน ที่ทำให้เขาโด่งดังและเขาเป็นนักร้องลูกทุ่งคนแรกในค่ายอาร์เอสและเป็นนักร้องคนแรกในโครงการอัลบั้ม "ท็อปฮิตลูกทุ่งมาตรฐาน" ในโครงการนี้เขาทำไว้มากที่สุดถึง "23 อัลบั้ม" เขาเป็นนักร้องที่เขาห้องอัดร้องเพลงวันละ 20-30 เพลงต่อวันเลยทีเดียว และเขายังได้รับรางวัลในบทเพลง"ดวงดาวชาวนา"อีกด้วย จึงทำให้เป็นที่รู้จักของคนทั่วไปและกลายมาเป็นเจ้าพ่อเพลงหวานจนถึงทุกวันนี้

บั้นปลายชีวิตสันติได้ทำค่ายเพลงไว้ค่ายหนึ่งตามที่ฝันนั้นคือค่าย"รวงข้าวเรคคอร์ด"ก่อนเสียชีวิตสันติ ดวงสว่างได้บันทึกเพลงเอาไว้กับค่ายแสงรวีนั้นคือเพลง รักสาวม.2 ,เดือนจ๋า ,ไอ้หนุ่มนาดอน , ลาสาวเข้าโบสถ์, อดีตรักงานงิ้ว และ คำสุดท้าย

สันติ ดวงสว่างป่วยเป็นโรคเบาหวานและโรคไตอันเนื่องมาจากการขาดยาและไม่ได้รับการพักผ่อน โดยก่อนหน้านั้น 1 ปีสันติเคยประสบอุบัติเหตุบนท้องถนน อาการกำเริบหนักช่วงปลายเดือนตุลาคม 2559 และเสียชีวิตอย่างสงบด้วยอาการเส้นเลือดในสมองแตกเมื่อวันที่ 4 พฤศจิกายน 2559 รวมอายุได้ 48 ปี

ได้สวดพระอภิธรรมบำเพ็ญกุศล ณ วัดมูลจินดาราม จังหวัดปทุมธานี เป็นเวลา 5 วัน ก่อนจะนำศพกลับไปบำเพ็ญกุศล ณ วัดท่าคล้อ จังหวัดพิจิตร บ้านเกิด และมีพิธีพระราชทานเพลิงศพเมื่อวันที่ 12 กุมภาพันธ์ 2560 ที่วัดท่าคล้อ อำเภอสากเหล็ก จังหวัดพิจิตร