ວິກິພີເດຍ:ຜູ້ດູແລລະບົບ: Difference between revisions

ຈາກ ວິກິພີເດຍ
Content deleted Content added
ໂຣບົດ ພວມລຶບ: ab:Wikipedia:Администраторы
ໂຣບົດ ພວມເພີ່ມ: ab:Авикипедиа:Администраторцәа
ແຖວ 53: ແຖວ 53:
[[ໝວດ:ຊາວວິກິພີເດຍ|ຜູ້ບໍລິຫານລະບົບ]]
[[ໝວດ:ຊາວວິກິພີເດຍ|ຜູ້ບໍລິຫານລະບົບ]]


[[ab:Авикипедиа:Администраторцәа]]
[[af:Wikipedia:Administrateur]]
[[af:Wikipedia:Administrateur]]
[[ak:Wikipedia:Administrators]]
[[ak:Wikipedia:Administrators]]

ລຸ້ນແກ້ໄຂເກົ່າເມື່ອ 13:23, 17 ມິຖຸນາ 2010


ຜູ້ບໍລິຫານ (administrators ຫຼືອ sysop) ແມ່ນຊາວວິກິພີເດຍທີ່ມີເຄື່ອງມືໃນການບໍລິຫານລະບົບເພິ່ມຂຶ້ນມາໃນຂະໜະທີ່ຄວາມສາມາດອື່ນມີທຽບເທົ່າຊາວວິກິພີເດຍທັ່ວໄປ ທັ້ງໃນເຮື່ອງການຂຽນ ການດັດແກ້ບົດຄວາມ ການສະເໜີນະໂຍບາຍ ຫຼືອ ການເລືອກຕັ້ງ ໂດຍບໍ່ມີສິດຫຼືອອຳນາດໜ້າທີ່ພິເສດເໜືອຄົນອື່ນ ໃນຂະໜະດຽວກັນຊາວວິກິພີເດຍທຶກຄົນສາມາດູແລລະບົບໃນວິກິພີເດຍໄດ້ ໂດຍການຊ່ວຍເຫຼືອໃນການເກັບກວາດຂໍ້ມູນ ຈັດຮຽງຂໍ້ມູນ ແລະ ຕວດສອບບົດຄວາມ ໂດຍຊາວວິກິພີເດຍທີ່ທຳໜ້າທີ່ດູແລລະບົບສະເໝີ ມັກຈະຖຶກສະເໜີຊື່ອໃຫ້ເປັນຜູ້ບໍລິຫານລະບົບ ຊາວວິກິພີເດຍຈະ ຖຶກສະເໜີຫຼືອສະເໜອຊື່ອຂອງຕັວເອງໄດ້ ຜູ້ທີ່ຈະມາເປັນຜູ້ບໍລິຫານລະບົບຈະຕ້ອງໃຊ້ງານໃນວິກິພີເດຍມາໃນລະຍະໜຶ່ງ ເພື່ອໃຫ້ຄຸ້ນເຄີຍກັບນະໂຍບາຍຂອງວິກິພີເດຍ ການເຈ້ຍກ່າຍ ຮວມເຖິງໃຫ້ໄດ້ຮັບການຍອມຮັບຈາກຊາວວິກິພີເດຍຄົນອື່ນ າ ໃນບາງຄັ້ງຊາວວິກິພີເດຍບາງຄົນຄິດວ່າຜູ້ບໍລິຫານລະບົບມີໜ້າທີ່ເກັບກວາດໜ້າຕ່າງ າ ດັງນັ້ນຜູ້ບໍລິຫານລະບົບຕ້ອງທຳຕັວໃຫ້ຄຸ້ນເຄີຍກັບການເຈ້ຍກ່າຍ

ຄວາມສາມາດທີ່ເພິ່ມຂຶ້ນມາ

ความสามารถในการเขียน แก้ไข เสนอนโยบาย หรือโหวต มีความสามารถเทียบเท่ากับชาววิกิพีเดียทุกคน โดยความสามารถที่เพิ่มขึ้นมาของผู้ดูแลระบบส่วนมากจะเป็นในทาง การใช้คำสั่งพิเศษของตัวโปรแกรม ซึ่งได้แก่ การย้อนข้อมูลกลับไปที่การแก้ไขล่าสุด การลบบทความ การเรียกบทความที่ถูกลบคืนมา การล็อก/ปลดล็อกหน้า เพื่อป้องกันการแก้ไขในกรณีที่มีการโต้เถียง การบล็อก/ปลดบล็อกผู้ใช้ที่มารบกวน การแก้ไขหน้าที่ถูกล็อก

สำหรับผู้ดูแลระบบอีกประเภท จะมีสิทธิ์ในการแต่งตั้งชาววิกิพีเดียให้เป็นผู้ดูแลระบบได้

ผู้ดูแลระบบจะแบ่งออกเป็น ผู้ดูแลสิทธิ์แต่งตั้ง, steward และ developer ดังนี้

  • ผู้ดูแลสิทธิ์แต่งตั้ง (bureaucrat) มีสิทธิแต่งตั้งผู้ใช้ให้เป็นผู้ดูแลได้ แต่ไม่สามารถถอดถอนสิทธิ์ได้ เปลี่ยนชื่อผู้ใช้ และรับรองหรือยกเลิกสถานะบอต ได้
  • ผู้ดูแล "steward" สามารถเปลี่ยนสถานะของผู้ใช้ทุกแบบ ในทุกโครงการของวิกิมีเดีย
  • ผู้ดูแล "developer" เป็นระดับการจัดการทางเทคนิคขั้นสูงสุด (โดยในระดับนี้ จะมีลำดับชั้นอีก แต่ผู้ใช้โดยทั่วไปจะไม่ทราบ) โดยสามารถเปลี่ยนแปลงซอฟต์แวร์ของมีเดียวิกิ และฐานข้อมูลของวิกิมีเดียได้โดยตรง

ร้องเรียนผู้ดูแลระบบที่ประพฤติไม่เหมาะสม

ถ้าคุณพบเห็นหรือรู้สึกว่าผู้ดูแลระบบประพฤติตัวไม่เหมาะสม หรือกระทำการลำเอียง คุณสามารถร้องเรียนได้ที่ แจ้งผู้ดูแลระบบ โดยก่อนที่จะร้องเรียนให้แน่ใจว่าได้คุยกับ ผู้ดูแลระบบผู้นั้นโดยตรงก่อน และดูที่ข้อผิดพลาดที่พบบ่อย เพื่อให้แน่ใจว่าไม่ได้เกิดจากความเข้าใจผิดของฝ่ายใดฝ่ายหนึ่ง หลังจากที่ทำการเจรจาและถ้าเกิดจากการประพฤติตัวไม่เหมาะสมของผู้ดูแลระบบจริง จะมีการร้องขอให้ผู้ดูแลนั้นออกจากการเป็นผู้ดูแลระบบ

การถอดถอนผู้ดูแลระบบ

ในวิกิพีเดียไทย ไม่มีนโยบายการถอดถอนผู้ดูแลระบบโดยตรง เว้นเสียแต่ผู้ดูแลที่ประพฤติตัวไม่เหมาะสม ซึ่งอาจถูกร้องขอให้ออกจากเป็นผู้ดูแลระบบ อย่างไรก็ตามสำหรับผู้ดูแลระบบที่ไม่ได้มีส่วนร่วมในวิกิพีเดียเป็นระยะเวลาหนึ่ง โดยกล่าวไว้ว่ามีส่วนร่วมแก้ไขในวิกิพีเดียน้อยกว่า 50 ครั้ง ใน 1 ปีที่ผ่านมา จะมีการแจ้งต่อผู้ดูแลให้ทราบว่ายังคงสนใจเป็นผู้ดูแลระบบต่อหรือไม่ ผู้ดูแลระบบที่ไม่ต้องการทำหน้าที่ หรือคิดว่าไม่มีเวลาในการดูแลวิกิพีเดีย และประสงค์จะสละสิทธิการเป็นผู้ดูแลระบบ สามารถติดต่อ ถอดถอนสิทธิในการเป็นผู้ดูแลระบบได้

จะเป็นผู้ดูแลได้อย่างไร

หากคุณต้องการเสนอชาววิกิพีเดียรายใดเป็นผู้ดูแล (คุณสามารถเสนอตัวเองได้เช่นกัน) ให้เพิ่มชื่อชาววิกิพีเดียผู้นั้นที่ วิกิพีเดีย:เสนอชื่อเพื่อเป็นผู้ดูแล เพื่อให้ชาววิกิพีเดียผู้อื่นออกเสียงเพื่อพิจารณารับรองต่อไป

ຜູ້ບໍລິຫານລະບົບໃນວິກິພີເດຍພາສາລາວ

ນີ່ແມ່ນລາຍຊື່ຜູ້ບໍລິຫານລະບົບທີ່ຖຶກດັດແກ້ ສຳຫຼັບຂໍ້ມູນຫຼ້າສຸດ ເບິ່ງທີ່ ລາຍຊື່ຜູ້ບໍລິຫານ
ຊື່ຜູ້ໃຊ້ ສິດແຕ່ງຕັ້ງ ຜູ້ພັດທະນາ ເຂົ້າຮ່ວມ ໝາຍເຫດ
ຜູ້ດູແລປັດຈຸບັນ
Tuinui (ສົນທະນາ · ປະກອບສ່ວນ) ບໍ່ມີຂໍ້ມູນ
ຜູ້ດູແລສະເພາະກິດ ຈາກວິກິມີເດຍ ບໍ່ໄດ້ເຮັດໜ້າທີ່ດູແລວິກິພີເດີຍລາວໂດຍກົງ
Waerth (ສົນທະນາ · ປະກອບສ່ວນ) ບໍ່ມີຂໍ້ມູນ
Drini (ສົນທະນາ · ປະກອບສ່ວນ) ບໍ່ມີຂໍ້ມູນ ຈາກ ວິກິມີເດຍ ຊ່ວຍບລ໊ອກ ສະແປມ
ລະດັບຂັ້ນຜູ້ໃຊ້ໃນວິກິພີເດຍ
ບັອດ | ຜູ້ໃຊ້ | ຜູ້ດູແລລະບົບ | ຜູ້ດູແລລະບົບອິນເຕີເຟສ | ຜູ້ດູແລລະບົບສິດທິແຕ່ງຕັ້ງ | ຜູ້ກວດ​ສອບ​ຜູ້​ໃຊ້​ | ຜູ້ຄວບຄຸມປະຫວັດ | ຜູ້ດູແລໂຄງການ | ອື່ນໆ

ak:Wikipedia:Administrators